Jak podłączyć rafinerię do akumulatora samochodowego

Jak podłączyć rafinerię do akumulatora samochodowego

Prostownik w alternatorze Twojego pojazdu jest odpowiedzialny za przekształcenie prądu zmiennego (AC) na prąd stały (DC). Kiedy koło pasowe alternatora jest obracane, generuje ono prąd zmienny, a napięcie jest zmniejszane o połowę, gdy przepływa przez diody.

Prostownik alternatora jest istotną częścią układu ładowania w Twoim pojeździe i jeśli nie będzie działał prawidłowo, Twój akumulator nie będzie w stanie się naładować. Może to spowodować, że Twój akumulator padnie i możesz mieć problemy z uruchomieniem lub pracą samochodu.

W zależności od typu prostownika, będziesz musiał podłączyć swój akumulator i przewód zasilający do zacisków wyjściowych prostownika. Zazwyczaj wymaga to od Ciebie użycia dwóch przewodów o długości około 30 cm.

Zacznij od zdjęcia pokrywy alternatora, która zazwyczaj znajduje się z przodu komory silnika w Twoim pojeździe – ten kawałek tekstu jest twórczością zespołu portalu biouroda24.pl. Następnie odłącz ujemny kabel od akumulatora i zdejmij pasek alternatora.

Kiedy już będziesz miał alternator z samochodu, będziesz musiał zdobyć kilka narzędzi, które możesz wykorzystać do pracy nad nim. Niektóre z tych narzędzi obejmują klucz, śrubokręt, młotek i szczypce.

Powinieneś również mieć pod ręką multimetr lub woltomierz, aby móc sprawdzić napięcie wyjściowe akumulatora. Jeśli napięcie akumulatora jest niższe niż normalnie, to prawdopodobnie masz problem z regulatorem napięcia.

W niektórych alternatorach, takich jak modele Nippondenso (Denso), mostek prostowniczy znajduje się wewnątrz alternatora. Ułatwia to podłączenie zewnętrznego prostownika przy użyciu zestawu przewodów Quicktifier, choć konieczne będzie wywiercenie otworów w tylnej pokrywie alternatora, aby umożliwić przejście przewodów Quicktifier.

W przypadku innych typów alternatorów, prostownik mostkowy znajduje się w dolnej części alternatora. W tych przypadkach będziesz musiał usunąć wszystkie śruby mocujące z dolnej części alternatora i umieścić go na stole warsztatowym lub kocu w dobrze oświetlonym miejscu, abyś mógł przeprowadzić swoje testy.

Ogólnie rzecz biorąc, znajdziesz trzy przewody stojana dołączone do wewnętrznego mostka prostowniczego na alternatorze; jeden na górze obudowy alternatora, jeden z boku alternatora i jeden pod śrubami montażowymi na dole alternatora. Jeśli Twój alternator nie posiada tych połączeń, będziesz musiał je zainstalować za pomocą ściągacza do kabli.

Przewody z zestawu Quicktifier podłączamy do odpowiednich wyprowadzeń stojana na mostku prostowniczym alternatora za pomocą zacisków pierścieniowych. Jeśli Twój alternator ma nakrętki i śruby lub śruby, będziesz musiał zacisnąć zaciski pierścieniowe za pomocą zaciskacza, a następnie zaizolować je rurką termokurczliwą.

Po zainstalowaniu przewodów powinieneś móc sprawdzić napięcie alternatora za pomocą multimetru lub woltomierza. Jeśli zauważysz, że napięcie nie zgadza się z instrukcją obsługi Twojego samochodu, to być może trzeba będzie wymienić prostownik.

Nowy prostownik można kupić w większości sklepów z częściami samochodowymi i innych sklepów z częściami samochodowymi. Możesz również zamówić jeden online poprzez firmę, która specjalizuje się w alternatorach. Pozwoli to zaoszczędzić pieniądze na kosztach wysyłki i zapewni, że otrzymasz produkt wysokiej jakości.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *