Jak podłączyć przerywacz kierunkowskazów

Jak podłączyć przerywacz kierunkowskazów

Posiadanie przerywacza kierunkowskazów w samochodzie może pomóc w pokazaniu innym kierowcom, że planujesz skręcić w lewo lub w prawo. Może to zapobiec wypadkom i kolizjom. Ponadto, może to również pomóc uniknąć złapania w ciemności i nie mogąc zobaczyć.

Kierunkowskaz jest elementem elektrycznym, który pomaga kierowcom sygnalizować innym kierowcom na drodze ich zamiary poprzez miganie. To miganie może być wyzwalane przez układ elektryczny zwany przekaźnikiem kierunkowskazów.

Przekaźnik kierunkowskazów jest elementem, który kontroluje miganie świateł i jest stosowany w prawie każdym typie pojazdu na rynku. Jego zadaniem jest umożliwienie szybkiego i sprawnego włączania i wyłączania sygnałów samochodu.

Gdy chcesz włączyć lub wyłączyć kierunkowskazy, użyjesz przełącznika zamontowanego na kolumnie kierownicy. Naciśnięcie go w dół spowoduje włączenie lewego sygnału, a naciśnięcie w górę – prawego.

Przed rozpoczęciem okablowania należy upewnić się, że przełącznik kierunkowskazów działa. W przeciwnym razie możesz uszkodzić przekaźnik lub spowodować jego nieprawidłowe działanie.

Najpierw będziesz musiał zlokalizować położenie klastra przekaźnika kierunkowskazów w swoim pojeździe. Na szczęście większość pojazdów ma instrukcje obsługi, które dadzą Ci pojęcie o tym, gdzie znajduje się klaster przekaźników.

Po znalezieniu właściwej lokalizacji, trzeba będzie znaleźć zamienny przerywacz kierunkowskazów, który pasuje do Twojego samochodu. Na rynku istnieje kilka różnych opcji, więc powinieneś wybrać tę, która najlepiej pasuje do potrzeb Twojego pojazdu.

1. Migacze półprzewodnikowe: Tego typu migacze działają poprzez pomiar prądu, który płynie do żarówki sygnalizacyjnej, a następnie wyzwalanie go za pomocą układu czasowego. To powoduje, że układ włącza, przerywa i ponownie włącza przepływ prądu do żarówek poprzez tranzystor.

2. Migacze mechaniczne: Migacze te różnią się nieco od elektronicznych. Wykonane są tak, aby przypominały starsze mechaniczne jednostki, które były stosowane w pojazdach.

3. Migacze termiczne: Te migacze naśladują dźwięk jednostek mechanicznych poprzez zastosowanie bimetalicznego paska, który zawiera styk elektryczny i ma lekko zakrzywiony kształt, gdy nie jest włączony.

4. Wyłącznik dwuprzewodowy: Ten typ przełącznika wykorzystuje dwa przewody do wysyłania mocy do kierunkowskazów. Każdy przewód będzie wysyłał moc do przedniej lub tylnej części kierunkowskazu.

5. Przełącznik T/S: Ten typ przełącznika nie jest tak powszechny, ale może być używany, jeśli chcesz dodać flasher do swojego kierunkowskazu. Może to być mylące, ponieważ trzeba będzie okablować flasher kierunkowskazów do przeciwległych (lewo-prawo) żarników światła hamulcowego.

Niezależnie od tego, którą opcję zdecydujesz się wybrać, ważne jest, aby pamiętać, że powinien być podłączony tylko równolegle. W przeciwnym razie obwód zostanie przeciążony i może nie działać prawidłowo. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli obwód jest zbyt stary lub uszkodzony.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *