Kiedy twoje kierunkowskazy zawodzą, może to być duży kłopot zarówno dla ciebie, jak i innych kierowców na drodze. Są one istotnym środkiem bezpieczeństwa, który daje znać innym kierowcom, że wykonujesz skręt, ale jeśli twoje zgasną, może to doprowadzić do mandatu za “naprawę”.
Jest kilka rzeczy, które mogą spowodować awarię kierunkowskazów. Jedną z najczęstszych jest uszkodzony przekaźnik kierunkowskazów. Oto kilka wskazówek, jak naprawić uszkodzony przekaźnik kierunkowskazów:
Po pierwsze, należy upewnić się, że klaster przekaźnika jest nienaruszony. Można to zrobić poprzez sprawdzenie go pod kątem wszelkich pęknięć, przerw lub jeśli istnieje jakiekolwiek luźne okablowanie w ramach systemu.
Następnie należy wymienić stary przekaźnik na nowy, który został dopasowany do aktualnego modelu pojazdu. Dzięki temu Twoje kierunkowskazy znów zaczną działać.
Gdy masz już nowy przekaźnik kierunkowskazów na miejscu, powinieneś sprawdzić połączenie między nim a przewodami. Jeśli jest jakieś luźne okablowanie, trzeba będzie podłączyć je poprawnie, w przeciwnym razie twoje kierunkowskazy przestaną działać.
Możesz również sprawdzić, czy nie ma żadnych bezpieczników, które mogły ulec przepaleniu. Bezpieczniki te są odpowiedzialne za wysyłanie odpowiedniej ilości energii do przekaźnika kierunkowskazów. Jeśli bezpiecznik się przepalił, trzeba będzie go wymienić na nowy.
Innym problemem, który może spowodować, że Twoje kierunkowskazy przestaną działać, jest to, że gniazda żarówek są zabrudzone lub że nastąpiło utlenienie styków w gnieździe. W takim przypadku należy oczyścić styki i upewnić się, że są one mocno połączone z gniazdami żarówek.
Na koniec należy sprawdzić przełącznik, czy działa prawidłowo. Jest to mały przełącznik, który włącza i wyłącza żarówki sygnalizacyjne, gdy przesuwasz go w górę lub w dół drążka kierunkowskazów w swoim samochodzie. Jeśli to się nie uda, obwód między przełącznikiem a żarówką zostanie przecięty, a twoje kierunkowskazy przestaną działać.
How the Flasher Works
Flasher jest małym, cylindrycznym urządzeniem, które czasami można znaleźć w panelu bezpieczników pod deską rozdzielczą twojego samochodu. Jego zadaniem jest wysyłanie impulsów energii do żarówek kierunkowskazów, aby umożliwić im zapalanie się w błyskach zamiast w stałym strumieniu.
Gdy wciśniesz przełącznik, prąd przepływa przez flasher i przez oporny przewód do żarówki. To tworzy obwód, który powoduje, że zakrzywiona stal sprężynowa nagrzewa się, rozszerza i styka się ze stykiem przełącznika kierunkowskazów. Następnie stal sprężynowa nagrzewa się ponownie, prostując zakrzywiony kawałek stali sprężynowej.
Po nagrzaniu się zakrzywionej stali sprężynowej, styka się ona z rezystorem, który następnie ponownie się nagrzewa. To powoduje, że zakrzywiony kawałek stali sprężynowej wygina się do tyłu i przerywa obwód.
Podobne tematy