Jak podłączyć rektor do rozrusznika

Jak podłączyć rektor do rozrusznika

Twój motocykl ma wiele potrzeb elektrycznych – oświetlenie, zapłon, pompa paliwowa i rozrusznik zużywają różne ilości prądu. Bez prostownika, będziesz musiał korzystać z akumulatora, aby dostarczyć tę energię.

Twój alternator wytwarza prąd zmienny, który musi być wyprostowany do prądu stałego, zanim będzie mógł być wykorzystany przez Twój system elektryczny. Dzieje się to poprzez serię diod, które są znane jako prostownik. Po wyprostowaniu prądu, trafia on do regulatora napięcia, aby utrzymać go w zakresie bezpiecznym dla akumulatora i komponentów elektrycznych.

Nowy prostownik regulatora możesz podłączyć do rozrusznika swojego silnika za pomocą niewielkiej ilości przewodów. Przewody powinny mieć długość kilku cali, a pomiędzy nimi powinno być kilka centymetrów przestrzeni, aby ułatwić wkładanie i wyjmowanie urządzenia z silnika.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest upewnienie się, że akumulator jest w pełni naładowany. Jeśli akumulator nie jest w pełni naładowany, nie będzie utrzymywał wystarczającego ładunku, aby prawidłowo uruchomić system elektryczny.

Jeśli nie jesteś pewien, czy akumulator jest w pełni naładowany, warto sprawdzić jego napięcie za pomocą woltomierza. Jeśli napięcie jest niższe niż 12 V, będziesz chciał zająć się tym problemem, zanim doprowadzi on do innych problemów.

Następnie należy znaleźć czyste miejsce w motocyklu, gdzie można podłączyć ujemny zacisk akumulatora. Najlepsze miejsce do tego jest w pobliżu lewej strony silnika na końcu wału korbowego. Jest to doskonałe miejsce dla akumulatora, ponieważ jest blisko wszystkiego i nie ma żadnych ostrych części, które mogłyby odciąć zasilanie Twojego motocykla.

Po znalezieniu odpowiedniego miejsca do podłączenia dodatniego i ujemnego przewodu akumulatora, należy znaleźć odpowiedni punkt uziemienia. Jest to zazwyczaj czysty kawałek metalu na ramie.

Punkt uziemienia jest niezbędny do działania rozrusznika, ponieważ pomaga chronić silnik rozrusznika i zapobiega zwarciom elektrycznym, które mogą prowadzić do poważnych obrażeń, a nawet śmierci. Ponadto, punkt uziemienia ułatwia podłączenie akumulatora do rozrusznika.

Będziesz musiał również podłączyć gruby przewód, który łączy się z cewką rozrusznika do dodatniego (+) zacisku akumulatora. Jest to zazwyczaj przewód o grubości 4-6. Jeśli używasz rozruchu elektrycznego, ten przewód musi być znacznie grubszy.

Teraz, gdy połączyłeś dodatnie i ujemne przewody akumulatora, nadszedł czas, aby podłączyć wejście zasilania do prostownika. Pozwoli Ci to przekształcić prąd zmienny, który tworzy Twój alternator, w prąd stały, który jest potrzebny w większości systemów elektrycznych Twojego motocykla.

Prostownik jest krytyczną częścią twojego systemu elektrycznego i ważne jest, aby był w najlepszej formie. Zły prostownik może prowadzić do słabej wydajności i innych problemów z układem elektrycznym Twojego motocykla.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *