Jeśli instalujesz żarówki LED w swoich kierunkowskazach, musisz zainstalować elektroniczny przekaźnik flasher, który może obsłużyć niski pobór prądu przez światła. Jeśli nie, będziesz uruchomić ryzyko “hiper flash” problem, gdzie żarówka kierunkowskazów miga zbyt szybko i jest ból w szyi!
Podstawy
Po pierwsze, będziesz musiał znaleźć wiązkę przewodów kierunkowskazów swojego pojazdu. Zwykle zawiera ona wspólny przewód, który biegnie do przodu komory silnika, przewody światła pozycyjnego po każdej stronie komory silnika i przewody obwodu kierunkowskazów. Po zlokalizowaniu tych przewodów, trzeba będzie dołączyć jedną stronę korektora obciążenia do każdego z tych przewodów. Trzeba będzie również upewnić się, że korektor obciążenia może osiągnąć wewnętrzną powierzchnię metalową na swoim pojeździe, więc może dotrzeć do przewodów, które są uruchomione do kierunkowskazów.
How It Works
Flasher używa rezystywnego przewodu, który jest podłączony do przewodu zasilającego, który pochodzi z bezpiecznika, następnie przez przekaźnik sygnału i dalej do żarówek sygnałowych w Twoich kierunkowskazach. Kiedy naciskasz w dół lub podnosisz dźwignię kierunkowskazu, drut oporowy jest podciągany do stali sprężynowej w flasherze, powodując jego nagrzanie, rozszerzenie i nawiązanie kontaktu z prądem płynącym przez przewód i na żarówki sygnalizacyjne. To powoduje, że przepływ prądu kończy obwód i wysyła jasną poświatę przez żarówki sygnalizacyjne.
Normalnie żarnik lampy jest cały czas uzupełniony, ale kiedy używasz świateł hamowania i kierunkowskazów, jeden żarnik pozostaje włączony, a drugi się wyłącza. Tak działają też twoje światła hamowania, z tym że hamulce mają dwa żarniki, jeden dla światła hamowania, a drugi dla kierunkowskazu.
How Does It Work
Obwód w przekaźniku flashera Twojego samochodu jest zaprojektowany tak, aby żarówki w Twoich kierunkowskazach i światłach awaryjnych działały prawidłowo. Przewód oporowy w przekaźniku flashera łączy się z przewodem zasilającym, który pochodzi z bezpiecznika, i poprzez przekaźnik sygnału do żarówki w każdym z kierunkowskazów. Kiedy naciskasz w dół lub podnosisz dźwignię kierunkowskazów, oporny przewód ciągnie się w górę w stosunku do stali sprężynowej w przekaźniku flashera, powodując jego nagrzanie, rozszerzenie i nawiązanie kontaktu z prądem przepływającym przez żarówkę w każdym z kierunkowskazów. To powoduje przepływ prądu, aby zakończyć obwód sygnału i wysłać jasny blask przez żarówkę w każdym z kierunkowskazów.
Podobne tematy