Jeśli masz klasyczny samochód, który potrzebuje alternatora, ważne jest, aby podłączyć go poprawnie. W przeciwnym razie może skończyć się uszkodzeniem alternatora lub twojego akumulatora. Na szczęście istnieje kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby upewnić się, że Twój alternator jest podłączony prawidłowo.
1.Podłącz duży przewód zasilający z zacisku wyjściowego na alternatorze bezpośrednio do dodatniego bieguna na Twoim akumulatorze. Połączenie to może być wykonane za pomocą przewodu zasilającego o przekroju 6 lub 8 AWG. Najlepiej jest użyć drutu 6 AWG, ponieważ jest on nieco grubszy i bardziej wytrzymały niż drut 8 AWG. Zapewni to wystarczającą moc do zasilania akumulatora bez powodowania uszkodzeń.
2.Podłącz wtyczkę wzbudzacza do swojego alternatora używając odpowiedniego typu złącza. To złącze powinno być w tylnej części alternatora i powinno zatrzasnąć się w miejscu. Będzie miał dwa piny na nim, jeden jest czerwony, a drugi czarny. Możesz kupić to złącze w dziale części w lokalnym sklepie samochodowym lub w specjalistycznym sklepie, który sprzedaje sprzęt i akcesoria samochodowe.
3.Zamontuj swój nowy alternator do silnika z pasem nad kołem pasowym i dokręcić go, aż masz około 1″ do 1 1/2″ odchylenia pasa. W zależności od oryginalnej konfiguracji, może być konieczne, aby kupić nowy pasek dla tego.
4.Podłącz alternator do instalacji elektrycznej za pomocą pigtaila lub wiązki, która łączy alternator z okablowaniem w Twoim silniku. Jest to zazwyczaj łatwe, jeśli wiązka ma odpowiednie złącza i jest kompatybilna z twoim alternatorem.
5.Dostosuj prędkość alternatora do wymagań amperażu pojazdu przy niskich prędkościach lub na biegu jałowym. Większość alternatorów ma krzywą wyjściową, która wzrasta gwałtownie przy niskich prędkościach i wyrównuje się przy wyższych prędkościach. Niektóre krzywe wznoszą się wolniej i osiągają szczyt w wyższym punkcie, i są zaprojektowane do wytwarzania większej mocy przy niskich prędkościach.
6.Sprawdź napięcie za pomocą wysokiej jakości woltomierza, aby upewnić się, że jest powyżej 12,6 V. Jeśli jest niższe niż to, twój system prawdopodobnie nie ładuje akumulatora tak dobrze, jak powinien.
7.Podłącz amperomierz do gniazda wyjściowego na alternatorze, jeśli go masz. Jeśli nie, odetnij kawałek przewodu i dołącz go do drugiego końca amperomierza. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić swój akumulator i ładowanie na alternatorze za pomocą amperomierza.
8.Sprawdź, czy alternator jest uziemiony do ujemnej strony twojego akumulatora. Robi się to w celu ochrony twojego akumulatora i wewnętrznego regulatora na alternatorze przed uszkodzeniem.
Jeśli modernizujesz swój alternator do wersji o wyższej mocy, podłącz amperomierz do drugiego zacisku na alternatorze zamiast do stadniny. Amperomierz pozwoli Ci zobaczyć, jak bardzo alternator ładuje Twój akumulator, a także łatwiej będzie dostroić alternator do maksymalnej mocy przy niskich prędkościach lub na biegu jałowym.
Podobne tematy