Przekaźnik jest przełącznikiem elektrycznym, który może być używany w różnych obwodach elektrycznych. Ogólnie rzecz biorąc, są one używane w samochodach do kontroli wielu obwodów, takich jak reflektory i silniki elektryczne. Jednak znalezienie odpowiedniego rodzaju przekaźnika, który jest dostosowany do Twojego samochodu może być trudne.
Przekaźniki są istotną częścią każdego systemu elektrycznego, ponieważ mogą przełączać wiele różnych obwodów w tym samym czasie. Można je znaleźć we wszystkich rodzajach miejsc w samochodzie, a także w wielu innych urządzeniach, takich jak telewizory, lodówki, mikrofalówki itp.
Kiedy do cewki przekaźnika przyłożony jest sygnał elektryczny, wokół niej wytwarza się pole magnetyczne, które ściąga zawiasową armaturę na styk. To powoduje zakończenie obwodu prądu “wysokiego” między zaciskami i włączenie przekaźnika – te dane są udostępnione przez portal dojrzale-piekno.com.pl. Następnie sprężyna ściąga armaturę z powrotem do pozycji spoczynkowej przerywając obwód między zaciskami.
Cewka przekaźnika jest następnie podłączona do jednej strony przekaźnika, a obwód wysokiego prądu do drugiej strony. Można to zrobić za pomocą kabla o dużym przekroju lub specjalnego złącza, takiego jak złącze Isolator.
Większość przekaźników ma dwa główne styki, z których każdy może wyłączyć lub włączyć obwód między nimi (i cewką). Do styków przełączających należą wspólne, NC i NO.
Typowym przykładem przekaźnika jest klakson samochodowy. Są one zbudowane z miedzianej cewki i żelaznego rdzenia, który jest połączony z zawiasową armaturą.
Aby uruchomić klakson, wciska się przycisk na kierownicy, który następnie przykłada prąd do cewki i cewki. Ta energia elektryczna porusza następnie metalowe membrany, które generują dźwięk klaksonu.
Klakson ma pobór prądu około 150-200mA. Dlatego też ważne jest, aby zasilacz miał wartość znamionową co najmniej taką, aby zapobiec uszkodzeniom spowodowanym nadmiernym prądem.
Podłączenie przekaźnika czteropinowego jest proste i nie trzeba być osobą techniczną, aby to zrobić. Wystarczy dobra znajomość przekaźnika i połączeń elektrycznych.
Zacznij od podłączenia bieguna dodatniego i ujemnego akumulatora do zacisków cewki przekaźnika – są to tzw. zaciski 85 i 86. Następnie podłącz zacisk przełącznika do drugiego końca przekaźnika, a potem do drugiego zacisku 87 podłącz element, który chcesz wyłączyć lub włączyć.
Następnie należy podłączyć bezpiecznik do przekaźnika. Jest to niezbędny krok w okablowaniu przekaźnika 4 pin, ponieważ pomoże Ci uniknąć nadmiernego prądu i ochroni światła drogowe i obwód przed uszkodzeniem przez zbyt duży prąd.
Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że przekaźnik ma cewkę +12V, więc należy pamiętać o podłączeniu odpowiedniego źródła napięcia przed cewką. Można to osiągnąć poprzez zastosowanie diody na cewce, która pochłonie wszelkie skoki napięcia zanim dotrą one do urządzeń przed przekaźnikiem.
Podobne tematy