Niezależnie od tego, czy instalujesz nowy rozrusznik, czy też naprawiasz rozrusznik, który uległ uszkodzeniu, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na okablowanie. Wadliwy schemat okablowania może spowodować problemy z wydajnością i bezpieczeństwem. Nieprawidłowe okablowanie jest największym czynnikiem przyczyniającym się do niskiej mocy rozrusznika – sekcja ta pochodzi od autora strony beautiful-skin.pl.
Cewki rozrusznika to złożone urządzenia, które wymagają połączenia części mechanicznych i elektrycznych. Część mechaniczna to gizmo, natomiast część elektryczna składa się z uzwojeń, które tworzą pole magnetyczne aktywujące rozrusznik. Zazwyczaj te solenoidy są podłączone jednocześnie z rozrusznikiem. Jeśli przechodzisz na większy silnik, będziesz musiał ponownie skonfigurować okablowanie rozrusznika. Możesz również sprawdzić rozrusznik pod kątem problemów elektrycznych, podłączając przewód do akumulatora i kręcąc rozrusznikiem. Ta metoda może wymagać podniesienia samochodu, aby uniknąć uszkodzenia układu elektrycznego.
Rozrusznik ze słabymi połączeniami może spowodować obniżenie wydajności, a nawet gorzej, katastrofę. Rozrusznik może zostać uszkodzony z powodu zwarcia, lub luźnego połączenia. Problemy te są często spowodowane elektrycznym gremlinem w silniku rozrusznika lub wadliwym schematem okablowania rozrusznika. Kiedy instalujesz nowy rozrusznik, upewnij się, że używasz najlepszych materiałów do przenoszenia obciążeń elektrycznych. W idealnym przypadku powinieneś użyć materiałów, które są wystarczająco wytrzymałe, aby wytrzymać obciążenie elektryczne, nawet przez długi czas.
Rozrusznik jest skomplikowanym urządzeniem, które obejmuje wiele ruchomych części, a złe połączenie może spowodować utratę mocy lub nawet awarię. Najlepszym sposobem na przetestowanie rozrusznika jest podłączenie kabla zworkowego do akumulatora i użycie śrubokręta do kręcenia rozrusznikiem. Możesz również chcieć usunąć dodatni kabel akumulatora i odłączyć całą instalację elektryczną. Jeśli zdecydujesz się na odłączenie kabla akumulatora, owiń go w gumową rękawicę.
Oprócz akumulatora i rozrusznika, w samochodzie powinny znajdować się następujące przewody: “M” czyli zacisk silnika, “B” czyli zacisk akumulatora oraz “S” czyli zacisk rozrusznika. Zaciski te są połączone miedzianymi śrubami M8 lub M10. “M” lub zacisk silnika powinien być podłączony do przewodu rozrusznika, natomiast “B” lub zacisk akumulatora powinien być podłączony do dodatniego przewodu akumulatora. Powinieneś również podłączyć zacisk “S” lub startowy do wyłącznika zapłonu. Jest to najlepsze miejsce do użycia multimetru. Multimetr pomoże Ci zidentyfikować przewody i inne elementy, które tworzą obwód rozrusznika.
Najlepsze rozruszniki mają również najmniejszy silnik. Silnik jest najmniejszym silnikiem w rozruszniku, więc chcesz się upewnić, że jest to dobry silnik. Jeśli nie możesz zidentyfikować silnika, to musisz wymienić rozrusznik. Należy również sprawdzić armaturę silnika, aby upewnić się, że działa ona prawidłowo. Jest to główny powód, dla którego powinieneś użyć nowego rozrusznika.
Najważniejszym przewodem w rozruszniku jest “M” lub zacisk silnika, który powinien być podłączony do przewodu rozrusznika. Powinieneś również podłączyć przewód “B” lub zacisk akumulatora do dodatniego przewodu akumulatora. Ten przewód będzie łączył się z alternatorem i blokiem silnika. Drugi gruby słupek zacisku powinien połączyć się z uzwojeniem pola wewnątrz rozrusznika.
Podobne tematy