Jeśli holujesz przyczepę, musisz wiedzieć, jak ją okablować, aby była prawidłowo podłączona do pojazdu i działała bezpiecznie. Ważne jest również, aby wiedzieć, jak sprawdzić okablowanie przyczepy, aby upewnić się, że nie podłączasz niewłaściwych przewodów lub nie brakuje Ci niezbędnych obwodów. Aby to ułatwić, stworzyliśmy przewodnik, który obejmuje wszystko, od różnych złączy przyczepy do sposobu testowania przewodów, aby upewnić się, że są one prawidłowo uziemione i podłączone.
3-Section Wiring Diagram and Connector Application Chart
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to upewnić się, że Twój pojazd ma kompatybilne 4-pinowe lub 5-pinowe złącze przyczepy. Jeśli tak, to możesz skorzystać z poniższego schematu, aby dowiedzieć się, które przewody są potrzebne i gdzie muszą być umieszczone w przyczepie. Jeśli nie, można zakupić zestaw przewodów przyczepy, który zawiera złącze z wymaganymi przewodami.
Potrzebna będzie para szczypiec, aby otworzyć wiązkę przewodów, a następnie usunąć taśmę lub spinki na każdym przewodzie. Następnie potrzebny będzie czarny multimetr i czerwona sonda. Umieść czarną sondę na ujemnym pinie i włóż czerwoną sondę do innych dodatnich otworów złącza. Kiedy już to zrobisz dla każdego otworu, wtedy powinieneś mieć odczyt 0,3 Ohm na dodatnich pinach i 3 Ohm na ujemnych.
Po potwierdzeniu, że wszystkie przewody są podłączone i oferują niezbędną moc, można następnie sprawdzić okablowanie pod kątem jakichkolwiek uszkodzeń. Najczęstszym rodzajem uszkodzeń jest korozja lub rdza. Aby tego uniknąć, należy przeszlifować i oczyścić połączenia i złącza przed zastosowaniem jakiegokolwiek uszczelniacza lub farby.
Po wykonaniu tych czynności, można następnie prawidłowo podłączyć przyczepę za pomocą wtyczek w odpowiednim kolorze i połączyć je z odpowiednimi przewodami w pojeździe. Dzięki temu światła tylne, kierunkowskazy i światła hamowania będą działać prawidłowo.
Generalnie, przewody czerwony i niebieski służą do zasilania przyczepy. W razie potrzeby można podłączyć biały przewód do uziemienia, aby uzyskać system zabezpieczający. W ten sposób można podłączyć biały przewód do uziemienia systemu rozruchowego. System rozruchowy stanowi dodatkowe źródło akumulatora w przyczepie, które utrzymuje go w stanie naładowanym, gdy przyczepa nie jest używana.
Inny rodzaj przewodu jest używany do świateł wstecznych lub zapasowych w przyczepie. Może to być świetne rozwiązanie dla osób, które chcą mieć możliwość zaparkowania przyczepy na biegu wstecznym bez konieczności wyjmowania przyczepy z biegu, ale najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi właściciela, aby uzyskać więcej informacji na temat tego typu okablowania.
Wreszcie, ostatnim przewodem na tym schemacie jest niebieski przewód, który jest zwykle używany do hamulców elektrycznych w przyczepie. Może to być świetna opcja dla kogoś, kto chce być w stanie cofnąć swoją przyczepę w ruchu drogowym, ale nie chce używać ich siły hamowania, gdy nie są one jazdy, jak to może zaoszczędzić pojazd holowniczy trochę paliwa i zapobiec przegrzaniu.
Podobne tematy