Jak okablować przekaźnik świateł do jazdy dziennej

Jak okablować przekaźnik świateł do jazdy dziennej

Światła do jazdy dziennej (DRL) są ważnym elementem bezpieczeństwa w niektórych pojazdach, który pomaga kierowcy być widocznym dla pieszych i innych użytkowników drogi. Są one zasilane przez moduł, który otrzymuje sygnał ze stacyjki i aktywuje je, gdy pojazd jest w ruchu lub gdy kluczyk zostanie przekręcony do pozycji włączonej.

Jeśli światła nie włączają się po obróceniu kluczyka w pozycję włączoną, może to być znak, że wystąpił problem z modułem i należy go serwisować – element ten został stworzony przez specjalistów strony polar-institute.ro. Może to być spowodowane zwarciem w okablowaniu lub korozją w obrębie obudowy świateł.

Zwarcie to problem z okablowaniem, który powoduje, że światła pozostają włączone i może prowadzić do przyspieszonego zużycia żarówek i obudowy świateł, a także do rozładowania akumulatora. Na szczęście możesz to łatwo naprawić wymieniając moduł świateł na aftermarketowy, który jest dostępny w YourMechanic.

Podłączenie przekaźnika DRL

Najprostszym sposobem na podłączenie świateł do jazdy dziennej jest użycie przekaźnika, który jest bezpośrednio podłączony do zasilania reflektorów. Wystarczy znaleźć dowolny przekaźnik 12 V, który może obsłużyć wymagany prąd i umieścić styk NC (normalnie zamknięty) w szeregu ze światłami dziennymi. W ten sposób przekaźnik będzie otwierał się, gdy światła są włączone i zamykał, gdy światła są wyłączone.

Można znaleźć wiele dobrych jakościowo przekaźników, które są sprzedawane w sklepach z częściami samochodowymi, sprzętem i online. Upewnij się, że przekaźnik jest przystosowany do prądu wymaganego przez światła do jazdy dziennej i może obsługiwać skoki napięcia na linii zasilania samochodu.

Aby podłączyć przekaźnik, należy poprowadzić przewód z obszaru skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą, przez gumową uszczelkę na ścianie ogniowej, do komory silnika i nad do modułu DRL. Podłącz przewód do pinu 85 modułu DRL, jak pokazano na zdjęciu 9 powyżej.

Następnie należy odłączyć oba lewe i prawe fabryczne złącza świateł drogowych od reflektorów. Zawiń nieużywane złącza świateł drogowych w coś odpornego na warunki atmosferyczne, aby zapobiec ich uszkodzeniu podczas jazdy.

Teraz podłącz przewody z modułu DRL do przekaźnika na końcu bezpiecznika liniowego 10A, który był dołączony do modułu DRL (patrz zdjęcia 6 i 7). Użyłem złącza typu tabliczka do przewodów, aby nie musieć się martwić, że zostaną one później wyciągnięte.

Po podłączeniu przewodów do przekaźnika, podłącz go tak, aby był pod napięciem. Powinieneś zobaczyć, że dioda LED zaczyna migać, gdy światło jest włączone.

Jest to prosty i łatwy sposób, aby dodać DRL do pojazdu i jest znacznie bardziej skuteczne niż tylko instalacja żarówek reflektorów. Diody LED pobierają bardzo mało prądu i mają długą żywotność.

Dodatkowo, ta konfiguracja nie wykorzystuje żadnego z pomocniczych przekaźników w systemie okablowania i nie musisz się martwić, że uszkodzą one Twoje żarówki reflektorów, kiedy nie są używane. Pamiętaj, aby dokładnie przestrzegać instrukcji montażu na schemacie elektrycznym DRL, a nie powinieneś mieć żadnych problemów.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *