Jeśli instalujesz nową listwę oświetleniową LED, istnieje duża szansa, że będziesz chciał użyć przekaźnika do sterowania światłami. Przekaźnik pozwoli Ci kontrolować obwód, który jest bardzo wysoki prąd, a to pomoże utrzymać przewody z przegrzania, co spowoduje odcięcie mocy do baru światła i może spowodować przedwczesne niepowodzenie.
Przekaźnik to przełącznik elektryczny, który może być używany do kontrolowania obwodu na różne sposoby, takie jak w przypadku samochodu elektrycznego lub maszyny. Mogą być używane do włączania i wyłączania obwodów, przełączania z jednego napięcia na drugie lub sterowania obwodami za pomocą schematu drabinkowego, co może pomóc zaoszczędzić czas i energię.
Ogólnie rzecz biorąc, przekaźnik jest podłączony do dodatniej strony akumulatora lub do innego źródła napięcia stałego, jak skrzynka bezpieczników lub elektryczny wentylator chłodzący. Pomaga to zapobiec przegrzaniu obwodu i spowodowaniu przepalenia się przełącznika.
Przekaźniki występują w różnych kształtach, rozmiarach i wzorach, ale wszystkie działają w ten sam sposób. Zasilają cewkę wewnątrz przekaźnika, co pozwala im na włączanie i wyłączanie obwodu w określonych momentach.
Będziesz musiał mieć zasilacz, który może dostarczyć wystarczające napięcie do twojego paska świetlnego LED, a to będzie zależało od wielkości cewki wewnątrz przekaźnika. Większość małych przekaźników opartych na cewce będzie pobierać około 150-200mA, co jest więcej niż wystarczające dla większości zastosowań motoryzacyjnych.
Standardowy przekaźnik składa się z 3 oddzielnych przełączników lub styków, które są znane jako L1, L2 i MCR (Master Control Relay). Kiedy obwód jest włączony, styk L1 będzie gorący. Oznacza to, że energia elektryczna będzie przepływać wokół niego i przez styk MCR, powodując zasilenie cewki.
Gdy wyłącznik zostanie wciśnięty, styk L1 zejdzie do stanu normalnie zamkniętego. Oznacza to, że prąd będzie płynął wokół niego, dopóki nie zobaczy przełącznika, który jest otwarty. Wtedy przejdzie do styku MCR, zasilając cewkę, a następnie styk pod przełącznikiem START zostanie zamknięty. To następnie zamyka przepływ prądu, a twoje światła pozostaną włączone.
Teraz, jeśli naciśniesz przełącznik STOP, styki zostaną ponownie zamknięte, a to zatrzyma przepływ prądu do twoich świateł. Po zwolnieniu przełącznika STOP, prąd zacznie ponownie przepływać przez styki i z powrotem do styku MCR, co spowoduje ponowne zasilenie cewki.
Teraz, gdy masz źródło zasilania i przekaźnik, jesteś gotowy, aby zainstalować go w swoim pojeździe. Jeśli zamierzasz podłączyć światła bezpośrednio do akumulatora, upewnij się, że sprawdzisz maksymalny prąd znamionowy przekaźnika przed podłączeniem go. Nie chcesz przegrzać przewodów i ryzykować ich spalenia, więc upewnij się, że masz zasilacz, który może zapewnić napięcie wyjściowe, którego potrzebuje twoja listwa LED.
Podobne tematy